Izkoriščamo še zadnji let iz Benetk do Preveze (9 EUR na osebo!), bomo pa izgleda ravno naleteli na zanimivo vremensko obdobje, saj se obeta jugo in obrat na burjo.
Glede na tole, bomo morali kar pohiteti, že v torek dati barko v vodo in narediti transfer do Krfa (85NM), tako da bi lahko prečili Otrantska vrata v sredo, ko bodo vetrovi še obvladljivi, brez dežja in manj vala. Cilj: Brindisi, Monopoli ali Bari.
Tukaj bomo potem morali verjetno čakati 1-3 dni, da se situacija na odprtem malo pomiri, potem pa ali ob obali, ali pa na stran in med že dobro poznanimi otoki do Istre in Monfalcone.
Bomo tukaj napisali kako se nam plani spreminjajo in kako napredujemo.
Uroš, hvala za dobre želje - kot kaže nam bo malo sreče pri vremenu zaželjene.
Trenutno kaže, da bo na strani kar daljše obdobje burje, ki bo obrnila na močnejši NW ob obali, pa tudi pri Lastovu bo burja, tako da nič kaj prijetno za prečenje na stran.
Trenutno gledamo alternative po vzhodni strani - najbolj realno izgleda da bi šli v Bar , ampak to pomeni dve nočne:
Je pa prednost, da lahko v naslednjih dnevih napredujemo mimo Dubrovnika, Korčule proti severu - na IT strani bi pa morali bivakirat par dni da se NW poleže.
Ta opcija nam daje tudi možnost, da smo do ponedeljka popoldan v Monfalcone, ker potem naj bi bila pa močna burja po celem Jadranu.
Lure,
Ne vem sicer, kdaj boste danes startali, vendar bi jaz na vašem mestu čim bolj izkoristil jutrišnji jugo za direktno pot od Krfa do Dubrovnika. Ponoči na četrtek bodo šle čez južni Jadran nevihte, vendar bi takrat morali biti vsaj v Črni Gori, če ne že v Dubrovniku. Do tam je manj kot 200 milj, kar pomeni dober dan jadranja in predvidevam, da 40 čeveljska jadrnica z lahkoto jadra proti severu s hitrostjo preko 7 vozlov pri 20 vozlih juga. Za rezervni vmesni postanek lahko imate tudi Drač (Durres) v Albaniji, če bi nevihte prišle prej.
V Italiji bi zaradi neugodnega vetra morali čakati do sobote, ob hrvaški obali pa z burjo lahko prav veselo jadrate ob obali in precej lepše in zanimivejše je kot ob italijanski obali.
Smo bili hitri pri spuščanju barke v vodo in nabavi, tako da smo štartali ob 14:00 in gremo kar smer Lastovo, da pred spremembo že opravimo prijavo na .
Zaenkrat 10vz NW vetra, mi pa ciljamo preliv med Krfom in celino.
275 NM (po logu - verjetno 10-15% manj kot dejansko)
45.5 ur (dve noči, po eni neprespani na GoOpti in letalu)
29.3 ur motorja (12 od tega z jadri)
brez avtopilota (motor avtopilota je omagal po par urah)
Prvi del je bil s premalo vetra do Krfa, potem lepo jezdenje na jugu po sredini Jadrana (val do 3m, kar nekaj ur zanimivih, netipičnih kratkih valov), zadnjo noč nas je ujela nevihta (pol ure, 40-45vz, naliv). Vpluli v Lastovo po tem ko jih je zvečer in zjutraj dobro opralo in dve ure po pristanku še enkrat - imeli kar nekaj sreče, da smo lahko štartali zgodaj iz Grčije.
Takole so izgledale naše straže na 3 ure - dobro razmerje dela in počitka:
Na koncu sem bil presenečen, kako natančno so se izkazale SailGrib planirane route: uporabil sem polar za barko (Bavaria Cruiser 40), 85% učinkovitost, 10% pribitka ponoči in motoriranje pod 3.5 vz hitrosti. ARPEGE_EUROPE vremenski model (ki ga uporablja za osnovo tudi naš Aladin) pa se je izkazal za dovolj zanesljiv.
Pogrešal sem le Weather&Radar app, ki žal ne deluje brez internetne povezave - bi lažje videli gibanje neviht, tako smo si delno samo pomagali z Raymarine radarjem.
Po počitku na Lastovu (deževalo do večera) smo danes dan začeli z odhodom ob 6:00, kar se je izkazalo za super odločitev. Že takoj po izhodu iz Veli Lago smo imeli lepo burjo cca 8vz, tako da smo začeli jadranje proti Korčuli in Hvaru. Veter in val je postajal vedno večji do Paklenih otokov, kjer pa je začelo obračati na N in kmalu tudi na NW. Zato je padla odločitev, da gremo v Šešulo na Šolto in raje kaj dobrega pojemo. Konobo Šešula lahko zelo priporočimo (kaj več pa za v ločeno objavo)
Ponovno štart ob 6:00 iz Šolte, žal samo 4-5 vz burina, tako da je pel motor. Uspeli popraviti avtopilota (odstranili motor in očistili kontakte), tako da je bilo malo lažje.
Že ob Istu pojača na 17-19vz, zato narediva prvo krajšavo, lepo jadramo ob Premudi in kmalu smo ob Iloviku. Potem veter upade celo do 5vz zato za kratko prižgemo motor da ujamemo novo burjo pri Unijah.
Od tukaj pa veselje: pri 17-25vz burje in do 1m vala letimo čez Kvarner - čisti užitek.
Vozimo ob Brionih, kmalu po njih burja oslabi, zato z genakerjem vplujemo v Rovinj.
Zunaj nas že čaka prijetna burja (8-14 vz), pod katero razvijemo genaker, vendar ga moramo že pred Limskim kanalom zamenjati za flok, saj gremo že skoraj v orco.
Do Umaga lepo napredujemo, tukaj pa najprej veter pade na 5vz, čutimo pa že povečan val iz Savudrije, zato gremo na motor. Vala je 1.5m, veter gre na 20vz (s sunki do 25vz), zato barka nabija valove in počasi (2.5-3.5vz) napredujemo. Tukaj uživajo windsurferji (preko 20) in par kajtarjev. Za rtom razpnemo flok in letimo proti Bernardinu na prijavo v Piran.
Malo počijemo ob toplem čaju in nadaljujemo v Izolo, kjer bo komunalni privez tudi končna destinacija - marina v Monfalcone danes ni oglašala, pa tudi plovba do tam bi bila danes grozna.
V 7 dneh smo naredili preko 500 NM (po logu - dejansko pa verjetno 550-570 NM) in preživeli kar veliko časa pod jadri. Glede na vremensko situacijo smo kar optimalno opravili transfer in se vsi skupaj z super izkušnjo vrnili domov.
Na koncu še zahvala vsem kolegom, ki smo se lotili te poti, ter Bogdanu in Bojanu ki sta nas usmerjala z obale. Hvala tudi Volotei, da nas je peljala za 9€ iz Benetk v Prevezo ter našemu predsedniku vlade, da je varoval državo, ko smo bili odsotni
Barka je preživela brez težav in dokazala da, je iz pravega testa, ter da se da z njo lepo premagovati milje tudi na bolj resnih jadranjih.
Če koga zanima je barka na prodaj, več info pa na linku: