Stranski učinek nadgradnje na LFP baterije z Victron opremo je tudi do da sem z Victron Cerbo GX napravo povezal električni sistem (LFP, Victron) z navigacijskim (NMEA2000).
To ti omogoča, da vse informacije iz Cerbo prikažeš tudi na ploterju, recimo Ruuvi temperaturne senzorje ali podatke o bateriji:
Victron je podjetje, ki zelo podpira uporabo open source tehnologij, zato za njihov nadzorni sistem Cerbo GX ponuja tudi t.i. Large firmware, ki vključuje podporo za Signal K in Node Red.
Na Victron Community forumu je tudi veliko debat na temo DIY modifikacij, ki jih naredijo ljudje sami na svojih napravah.
Signal K recimo omogoča, da vse zbrane podatke od AIS (plovila v bližini) in instrumente deliš ostalim aplikacijam preko WiFi. Tako lahko vidite instrumente recimo v Navionics aplikaciji ali SailGrib WR.
Signal K je možno tudi razširiti z dodatnimi aplikacijami (plugin), ki delujejo nad zbranimi podatki:
Zelo enostavna spletna aplikacija za anchor alarm: ko odvržeš sidro si markiraš, potem pa ti sam izračuna radij (ki ga lahko prilagodiš). Ponoči Cerbo lepo beleži pozicijo barke in ne rabite imete priklopljenega ploterja, saj alarm lahko pride na Cerbo ali druge aplikacije (Freeboard SK).
Jaz sicer svojemu sidru toliko zaupam, da dosedaj sidrnega alarma nisem uporabljal, letos sem ga pa začel zgolj iz firbca, da zjutraj pogledam kako smo krožili okoli sidra.
V plugin vnesete polarni diagram za vašo barko in od takrat naprej boste imeli konstanten pritisk da natrimate jadra in probate doseči optimalno hitrost na veter in smer.
Node Red je res zmogliv sistem za avtomatizacijo na podlagi senzorskih podatkov. Če uporabljate Signal K, predlagam da ga instalirate kot SK plugin in ne kot ločena postavitev (vgrajeni Node Red v Cerbo sem izklopil). Na ta način boste imeli dostop do vseh Signal K, kot tudi Victron zadev. Jaz sem si instaliral naslednje dodatke (preko Manage palette):
Jaz sem si sprogramiral avtomatiko, ki mi vklaplja in izklaplja grelec za toplo vodo glede na to ali je zagnan motor, stanje baterije in obremenjenost 220V inverterja. Več sem popisal tukaj:
Če želite, lahko vašo jadrnico spremenite v vremensko postajo za Windy. Enostavno instalirate plugin in pustite vetrne in temperaturne senzorje prižgane in vaša vremenska postaja bo dostopna na Windy in že lahko spremljate stanje v marini iz svojega naslonjača.
AIS je zelo uporabna zadeva in vsi verjetno poznate Vessel Finder ali Marine Traffic aplikacijo. Te aplikacije zbirajo podatke od kopenskih postaj in pa tudi od posameznikov, ki prispevajo podatke iz svojih plovil.
Jaz imam AIS ves čas vklopljen in nastavljeno, da podatke pošilja na AIShub.net in na Marine Traffic.