Predelava 42" jadrnice na LFP + Victron

Pripravljam se nadgraditi elektriko na jadrnici Bavaria Vision 42, ki ima trenutno 3 baterijske banke: servisno, startno in bowthruster.

Takole izgleda trenutna shema (na podlagi Bavaria sheme + dejanskega stanja/nadgradenj):

Napeljava je dobra, zato bi večino obstoječe napeljave rad obdržal dodal pa naslednje zadeve:

  • servisno baterijo zamenjal z LiFePo4 (LFP) vsaj 200Ah (mogoče kasneje celo 400Ah) z interni BMSjem (+ Bluetooth nadzor)
  • 220V charger zamenjal z Victron MultiPlus inverter/chargerjem
  • Victron Orion-Tr 30A DC-DC charger za zaščito alternatorja (polnenje LFP)
  • Victron Cerbo za nadzor nad celim sistemom

Tole je približno zamišljena nova shema, kjer sem minimiziral spremembe:

Pa še nekaj odgovorov na morebitna vprašanja glede opreme:

  • LFP z vgrajenim BMS 200Ah: ker mi gre lepo v obstoječi prostor za servisno baterijo
  • Victron oprema: zato ker ji zelo zaupam na podlagi obstoječega MPPT in ker res dobro deluje skupaj
  • MultiPlus inverter/charger: zato ker bi rad imel preprostost uporabe 220V naprav na barki + hitrejši (70A) polnilec, ki podpira LFP
  • Victron Orion-Tr DC-DC za polnenje LFP iz alternatorja: zato ker je enostavneje kot menjava kontrolerja za alternator (WS500) in lahko izkoristim obstoječo napeljavo
  • Victron Cerbo: ker bi rad imel remote management (v povezavi z LTE routerjem)

Trenutno imam še nekaj odprtih zadev, ki jih hočem rešiti:

1. Vzdrževanje startne in bowthruster baterije
Do sedaj je bilo preko alternatorja + 220V polnilca, po novem samo alternator. Tukaj bi bil najbolj vesel, če bi lahko iz solarne vzdrževal tudi startno in servisno baterijo.

2. Ali bi bilo potrebno prestaviti sidrni vinč iz LFP baterije na bowthruster baterijo?
Originalno je bilo sidro na servisni banki, ker je bowthruster baterija opcija, sicer bi bilo bolj smiselno na bi bilo sidro tudi na bowthruster bateriji. Mislim da bi 200Ah LFP moral izdržati max tokove iz sidrnega vinča (ob startu ali zagozdenju), tako da neke nujne potrebe po prestavitni niti ne vidim.

Sem pozabil na še kaj nujnega?

1 všeček

Jaz delam na podobnem a bolj kompleksnem sistemu vključno z električnim pogonom in kombinacijo 48V in 12V sistema. Glede prikazane sheme bi ti predlagal preveriti ali je zagotovljena ustrezna zaščita alternatorja pri nenadnem izklopu LiFePO baterije (BMS). Kako boš pa uredil polnenje LiFePO baterij pozimi?

Na alternatorju so dve Pb baterije (start, bowthruster) + DCDC charger za LiFePo4 zato se mi zdi da izklop emergency izklop LiFePo4 ne bi smel škoditi alternatorju. Ali pa nekaj ne zastopim prav?

Načeloma sem trenutno pozimi tudi veliko na barki saj jo koristim kot apartma na morju, tako da vsaj enkrat na mesec sem na 220V, vmes pa bi moral zadoščati solar.

Za kako veliko barko pa delaš električni pogon in kakšno kapaciteto baterij in katerega proizvajalca boš pa uporabil?

Evo, projekt sem še malo nadgradil:

Glavne spremembe:

  • 4x ELERIX LiFePo4 550Ah (to so dual EVE celice)
  • REC Active BMS + REC Precharge (zaščita inverterja) + REC WiFi (mgmt)
  • Discharge protection z odklopnikom in kontrolo preko REC
  • Wakespeed WS500 alternator regulator za optimalno polnenje LiFePo4 banke
  • REC BMS + WS500 sta povezana na Cerbo GX za nadzor
  • 2x Victron Orion-Tr Smart 18A DC-DC chargerja za polnenje startne in bow baterije

Sem še kaj pozabil?
Ima kdo izkušnje z REC BMS in/ali Wakespeed WS500?

Počasi prihajamo do končne oblike - v5.1:

  • Wakespeed WS500 sem zamenjal za Nordkyn VRC-200 (da ni potrebno predelati alternator)

1 všeček

Zdravo Lure, vidim da si prišel do podobnih rešitev kot jaz. Jaz imam baterijo 16KWh iz CATL prizmatičnih celic in predelan Mahle za 48V/100A z WS500, Victron sistem, … Testiral sem sicer z Daly BMS, a nima urejene komunikacije zato sem zamenjal z REC. Ali poznaš koga, ki je delal z REC sistemi in montiral vsaj 3-5 sistemov, da lahko reče, da obvlada? “Mojstri” z morjeplovca niso ravno prepričljivi.

2 všečka

Z mojstri je res problem, jaz sem iskal ful časa in nisem našel nobenega, ki bi se to hotel lotiti. Tudi REC mi je omenil samo enega mojstra na obali, ki pa mi ni po mailu hotel delati in bi šel gledat takoj na barko trenutno inštalacijo, še preden bi odgovoril na par vprašanj ali ima izkušnje z določenimi kombinacijami.

Jaz bom sedaj delal to v ekipi z električarjem, ki sicer ne obvlada LFP (čeprav je nekaterim že montiral) in mi bo vse zvezal, jaz pa sem moral naštudirati vse dokumentacije, da bom skupaj zložil konfiguracijo.

Je pa zanimivo kako prijazni z odgovori na mail so REC (Tine) in Nordkyn (Eric). Jaz sem ravno zaradi Erica se potem odločil, da ne kompliciram z WS500 (ker spet ne bi imel mojstra, ki bi mi predelal alternator) in sem šel na VRC-200 za kontrolo alternatorja. VRC-200 je že na carini (pošiljka pride iz NZ), ostalo pa naročim v naslednjem tednu, tako da verjetno postavim skupaj v januarju. :crossed_fingers:

1 všeček

Enako sem se jaz lotil glede ekipe. Jaz sem celo REC odkril preko ameriške ekipe in potem so mi oni svetovali nekdanji Greenline team, a se tam nisem nič zmenil. Če bi rabil kaj glede alternatorja sem jaz našel mojstra in sva naredila in preiskusila, a te razumem, da ti ustreza original alternator od motorja, ker imaš 12V, jaz pa 48/12kombinacijo. Jaz imam material pripravljen in sem štartal z odstranitvijo dizla in pripravo montaže e motorja. Če si za to se kaj dobiva za izmenjavo izkušenj. Kje imaš barko? Jaz sem v Izoli čez zimo.

2 všečka

Jaz sem REC kontaktiral direktno in so res odzivni in super.
Tudi jaz imam barko v Izoli, tako da se sigurno kaj dobiva. Zdaj grem najprej na Predbožično jadranje 2023, potem bo pa čas za ta projekt.

Ti pa mogoče napiši v eno temo kaj planiraš ti narediti - nagradnja katamarana na električen motor je vsekakor nekaj kar se ne lotiš vsak dan in verjetno si prvi pri nas.

1 všeček